alex

Time for an update

Publicerad 2014-01-03 20:47:22 i Allmänt, Skolios,

Tror det är dags att jag uppdaterar lite hur det är med ryggen, här är en bild från idag. Som ni ser så har mitt ärr äntligen blivit rött. Till skillnad från de flesta som genomgår denna op så harjag haft en otrolig bra o snabb återhämtning men med ärret har det tagit lite längre tid att få det att läka men kort sagt närjag var 5 ½ vecka post op var jag helt plötsligt läkt på alla sätt, ja bortsett den inre delen som kommer ta upp till ett år då benmassan måste bli till skelett och då kära ni kan jag även börja springa igen :) Längtar lite efter det men jag är endå så otroligt nöjd med dagens resultat o vad jag lyckas göra :)
 
Klarar faktiskt det mesta nu, kan tom bocka mig ner o ta upp saker från golvet utan att böja benen, dock föredrar jag att squatta.
Att sova går jättebra och jag känner inte längretryck varken i bröst, revben eller rygg:)
Känslen är mer eller mindre som innan med aningen förbättring på ryggen.
Känner av ett par skruvar, spec en av dem men det är inget som inte går att leva med, känns mest som om jag haft en jobbig bh hela dagen fast lite längre upp.
ja...vill ni veta något så fråga på bara;)
 
Lägger till att idag ringde jag sjukhuset och jag lyckades boka återbesök med läkaren redan den 17e :)
Måste börja skrivaner mina små frågor till honom annars kommer jag bara glömmadet när vi väl är där då han e alltid så stressad på såna här mottagningar och det går snabbt så man hinner inte ens minnas att man har frågor XD
Några av sakerna jag vill veta är om jag får lkov att lyfta lite mer nu eller om jag måste hålla mig till ett par kg, får jag ta ut hunden? varför syns mina skruvar mer nu än innan då jag tom tappat flera kilon?
Har jag harringtonskruvar i mig? Hur exakt/vart är fusionen(?) gjord på mig då han sa att de inte skulle ta ut diskarna och göra den emellan kotorna?
 
Ah just d! Ville bara säga att jag blir inte ens trött i svanken nu, detta kan iofs vara för att jag tränat upp det området en hel del på senaste,däremot kan jag få aningen ont i höger axel men det är endå rätt så ok, spec med tanke på att det var den sidan som jag innan hade daglig smärta från hals till axel till bakom skuldran ner till mitten av ryggen.
 
 
Skriver inte detta för att visa vad jag är bra eller något :P utan för att peppa alla er som ska genomgå denna operationen och är rädda för stelhet m.m
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alex

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela