alex

Vad jag knaprar på

Publicerad 2013-11-18 11:12:00 i Allmänt, mat,

 
Sitter här nu o mumsar på min andra frukost..bananpankaka! Det är väl ett år nu som jag käkar det o sen i somras har det blivit en daglig rutin att ha som andra frukost :)
Har sett många olika recept på bananopankaka o nu ska här skrivas hur jag gör min! :)
 
Mixa 50gr havre (en full dl), 1 banan, 1ägg och 20-30gr valnötter.
Häll allt i en bakplåt klädd med ugnspapper och sätt in i ugnen på 160grader i ca20min.. ibland kan det behövas några extra minuter. Pankakan ska få en gyllene färg
 
Detta är receptet på min standard bananpankaka men ni kan ju mixa i valfria nötter o frön eller/och hälla dem åvanpå pankanan innan ni stoppar in den i ugnen.. även frukt o bär e väldigt gott på.
 
Det blir en rätt så mäktig rätt, 400-500kcal beroende på vad du stoppar i den. 100%nyttig men vill man gå ner i vikt bör man kanske dela den med någon eller äta andra halvan senare.
Är man däremot en elitidrottare som jag e o man e tvungen att käka en jäkla massa för att behålla vikten så e det en toppen rätt ätt käka hel :)
Jag är säkert inte den första men har inte sett andra recept där man gör bananpankakan i ugnen.Detta är ju sjuukt mycket bättre då steka eg inte är så bra för hälsan. Sen sköter den sigsj :) man behöver bara mixa, stoppa in o vänta :)
 

Kommentarer

Postat av: Jonas

Publicerad 2013-11-18 23:04:58

Tack för receptet och tipset du =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alex

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela