alex

Svårt att fatta

Publicerad 2013-11-12 11:10:00 i Allmänt, Skolios,

 
Jag har fortfarande svårt att förstå att jag faktiskt har en massa skruvar och två stag i min rygg, att jag gått igenom en operation, något jag tyckte kändes overkligt att det skulle hända mig och jag var så rädd inför, även om jag aldrig visat det. En sån stor operation oxå! inget direkt farligt att genomgå idag, inte mycket farligare än en annan operation menar jag, riskerna finns där som för andra operationer men med dagens teknologi är det inte så mycket mera riskfyllt än så. Däremot är det en av de största operationerna pga återhämtningen, kroppen går igenom en trauma, det har tom ett specifikt namn som jag inte minns nu och kroppen fortsätter att vara i trauma även upp till 6 månader efter operationen. Revben och organ flyttas och måste hitta en ny position,det är vad som känns mest efter denna operationen,ryggen i sig känns bara tung när man sitter och står. Även om jag inte helt märker det längre så är min kropp fortfarande i trauma, hormoner är helt obalanserade och jag väntar fortfarande på mensen. Första veckan eller så darrade jag praktiskt taget hela tiden, som om jag frös jäkligt mkt.
Är faktiskt stolt över migsjälv som tagit detta steget och genomgått operationen utan någon direkt hjälp och det har inte alls vartit ett lätt beslut, det är inte som när läkaren säger till dig "du måste opereras".
Men nu är vi här :) 5 veckor post op och mår jäkligt bra för att vara det. Fullt med skruvar i min rygg som jag inte lyckas fatta verkligen sitter där,även om jag är aningen stel,dock inte så mycket som jag hade väntat mig :) Bilden är dock inte min utan tagit från internet, mest för att visa vad fasen jag snackar om.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alex

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela