alex

Ingredienser att undvika

Publicerad 2013-11-16 14:10:40 i Allmänt, Skönhet,

 
Som några av er vet så är jag alltid för 100% naturliga produkter, vad det än gäller och mest av allt vill jag skippa allt som är skadligt.
Det är så många ingredienser med konstiga namn så jag har fortfarande inte lärt mig alla utantill så ja tänkte skriva en lista här som jag kommer fylla på med tiden på alla ingredienser man bör undvika.
 
lotioner, lypsyler:  polybutene, ozokerit, parraffinium liquidum, mineralolja, butylenglycol, propylenglygol, vaselin, petroleum, petralatum
 
 
 
Shampo, balsam: Sodium lauryl sulfate, silikoner; Cyclopentasiloxane, Cyclohexasiloxane, Dimethicone, Dimethiconol, Phenyl Trimethicone, Amodimethicone, Cyclomethicone, Dimethicone copolyol, Polysilicone-9
 
 
 
 
Många av dessa ingredienser är inte bara canserframkallande utan gör även så att huden slutar producera eget fett, kan skapa ledproblem, gör små håli huden som gör oss känsliga och kan skapa allergiska reaktioner.
 
Det är alltid viktigt att kolla ingredienserna på produkten innan du köper den,även om det står att det är en naturlig produkt och/eller är köpt på ett naturapotek.
Man kan ha en liten lista i telefonen eller i plånboken på alla ingredienser att undvika.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alex

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela