alex

Lila potatis

Publicerad 2013-12-23 16:14:29 i Allmänt, Pix by alex, mat,

 
Igår hittade jag lila potatis i butiken, läste om dem för första gången för ca ett år sedan men hade aldrig sett dem i affären här så detta blev första gången jag käkade det hehe. Varje sorts potatis har ju en olika konstistens så vissa passarbättre kokta, andra grillade, mosade osv... just dessa (finns även olika lila sorter) passar mycket väl till potatismos så det blev lila potatismos med lax o brysselkol igår, mums! annorlunda färger i tallriken än vanligt hehe.
Jag blev rätt paff när jag skalat potatisen och såg hur den såg ut innuti, blevbara tvungen att ta ett foto:P som ni ser på bilden. Smaken däremot var god, smakar som vanlig potatis ungefär fast jag skulle säga att den är lite "smaklösare" så jag satte lite extra peppar i mosen och en slinga olivolja på

Kommentarer

Postat av: Annika

Publicerad 2013-12-23 17:37:24

Vi fick lila potatis till skollunch en gång, vågade inte äta upp dem haha :D

Svar: hehe ^^
Alex

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alex

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela