alex

Fixat

Publicerad 2014-01-16 15:49:39 i Allmänt, Hår, Skönhet,

Hade hela dagen för migsjälv igår så jag passade på att fixa till håret som bara blir orange 2veckor efter jag tonat eller färgat det. Även om jag gillade färgen jag hadejäkligt mycket,personligentycker jag den mellanblonda passar mig bäst fast om man dragit ner detoranga hadedet ju varit bättre:P iaf, så vägrar jag tona om håret var tredje vecka för att hålla det så, ävenför jag vill ju eg bara låtadetvara mitt stackars hår o spara ut min naturliga färg:( 
Så jag bestämde mig för att bli av med detta oranga (eller iaf det mesta av det) för gott.
Eftersom det var alldeles för mörk-orange så funkadedetintemed en toning eller färg i ask-tonerna.. eller tona gick ju men efter tre veckor som sagt...
Så jag Slingade håret först och sedan körde jag en nr 7,1 (som är min naturliga :)) över rötter ner till den oranga delen (som nu var mergul-orange) slutade men utan att gå för långt ner då askfärgen neutraliserar den oranga/gula delen men skulle gjort den riktigt vit-blonda delen grön-grå.
 
Än så länge kan jag inte bara låta det vara... om ngn vecka kommer hårbottnet vara en ton ljusare igen så jag kommer då börja med toningar i bara hårbotten som kommer vara i min naturliga färg tills jag har ett par cm utväxt  så det bladatsut väl :P
Värst vilken förklaring jag gav till allt XP
 
Här är bilder på hur det blev efter bara slingningen:
 
 
o här e resultatet :) som även den första bilden är iofs:
 
 

Kommentarer

Postat av: My

Publicerad 2014-01-16 15:52:59

Det blev ju superfint! (:

Svar: tackar :) ^^
Alex

Postat av: Michelle

Publicerad 2014-01-16 15:58:41

Snyggt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alex

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela